Uporabljamo piškotke, da naredimo vašo izkušnjo boljšo. V skladu z novo direktivo o e-zasebnosti, vas moramo vprašati za soglasje o nastavitvi piškotkov. Izvedite več.
Čiščenje kolesa in mazanje kolesa
Prikaz čiščenja kolesa:
1. Čiščenje kolesa brez disc zavor:
Priporočamo vam naslednji postopek (obstaja več vrst, vendar je ta enostavenn hiter in zelo učinkovit, ter bistveno ne škoduje kolesu):
- Za čiščenje potrebujete: gobo (za pranje avta), vedro s toplo vodo in peno (s pomočjo okolju prijaznih šamponov za pranje,…), okolju prijazni sprej za razmastitev delov, curek čiste vode.
- S sprejem za razmastitev nasprejajte verigo, zadnji verižnik, sprednje verižnike na gonilki. Če opazite na okvirju ali obročnikih mastne madeže, za katere predvidevate, da jih ne boste sprali s pripravljeno peno in vodo, posprejajte tudi te (če ni potrebe jih ne priporočamo). Pustite da sprej deluje od 3 do 5 minut. Po navedenem času kolo (kompletno vse) s pomočjo gobe operite s toplo vodo in pripravljeno peno. Vedno začnite pri krmilu in čistite dele kolesa od zgoraj navzdol. Ko ste kolo komplet očistili, ga sperite z curkom čiste vode (nikoli pod tlakom!). Če so veriga, verižnik ali menjalniki še naprej umazani, le te ponovno očistite po zgoraj navedenem postopku.
- Ko se kolo posuši (ne puščajte tako očiščenega kolesa čez noč!), kolo namažite po naslednjih navodilih: Verigo namažite z oljem za verige, (pri nas dobite tudi odličen sprej). Verigo pustite na zadnjem verižniku v sredinskem delu. Potem vrtite gonilko z verigo nazaj. Po verigi in zadnjem verižniku sprejajte verigo največ 2 sekundi. Potem vrtite gonilko z verigo naprej in prestavljajte po vseh verižnikih, da se mazivo prenese. Če boste verigo preveč namazali, se vam bo kolo ponovno takoj umazalo, enako boste umazani tudi vi (predvsem vaši čevlji). Nikoli ne mažite verige z mastjo, WD40 ali z raznimi drugimi (odpadnimi, kuhinjskimi) olji!
2. Čiščenje kolesa z disc zavorami:
Priporočamo vam naslednji postopek (obstaja več vrst, vendar je ta najenostavnejši in zelo učinkovit in bistveno ne škoduje kolesu):
- Za čiščenje potrebujete: gobo (za pranje avta), vedro s toplo vodo in peno (s pomočjo okolju prijaznih šamponov za pranje,…), okolju prijazni sprej za razmastitev delov, curek čiste vode.
- S sprejem za razmastitev nasprejajte verigo, zadnji verižnik, sprednje verižnike na gonilki. Če opazite na okvirju ali obročnikih mastne madeže, za katere predvidevate, da jih ne boste sprali s pripravljeno peno in vodo, posprejajte tudi te (če ni potrebe jih ne priporočamo). Pustite da sprej deluje od 3 do 5 minut. Po navedenem času kolo (kompletno vse) s pomočjo gobe operite s toplo vodo in peno. Vedno začnite pri krmilu in čistite dele kolesa od zgoraj navzdol. Ko ste kolo komplet očistili ga sperite s curkom čiste vode (nikoli pod tlakom!). Če so veriga, verižnik ali menjalniki še naprej umazani, le te ponovno očistite po zgoraj navedenem postopku. Disc in zavorni del sperite s toplo vodo in peno in še enkrat kolo sperite s curkom čiste vode tudi po disc zavorah. Ko se kolo posuši (ne puščajte tako očiščenega kolesa čez noč), kolo namažite po naslednjih navodilih: Verigo namažite z oljem za verige, (pri nas dobite tudi odličen sprej). Verigo pustite na zadnjem verižniku v sredinskem delu. Potem vrtite gonilko z verigo nazaj. Po verigi in zadnjem verižniku sprejajte verigo največ 2 sekundi in to stran od disc zavor! Potem vrtite gonilko z verigo naprej in prestavljajte po vseh verižnikih, da se mazivo prenese. Zavedajte se da na rotor, zavorne disc čeljusti, ne sme priti nobeno mazivo! Če boste verigo preveč namazali, se vam bo kolo ponovno takoj umazalo, enako boste umazani tudi vi (predvsem vaši čevlji). Nikoli ne mažite verige z mastjo, WD40 ali z raznimi drugimi (odpadnimi, kuhinjskimi) olji! Če boste kolo nasprejali tako kot smo opisali, s prostim očesom sploh ne boste opazili, da je veriga namazana.
3. Mazanje kolesa:
Po vsaki vožnji po umazananem terenu je potrebno kolo očistiti po zgornjem postopku. Ker vsem primanjkuje časa, tega ne delamo vedno redno. Če kolo ni očiščeno, namažemo menjalnike z WD40 po gibljivih delih in po morebitnih spodnjih vodilih žic pod okvirjem (pod gonilnim delom okvirja). Umazano verigo namažemo zraven takrat, ko se veriga zelo sliši pri pedaliranju ("cvili") ali če vidimo znake rje na verigi. Takšno mazanje naj bo čim manjše, saj se drugače na verigi naredi še večja plast umazanije. V primeru disc zavor se zavedajte, da na rotor, zavorne disc čeljusti, ne sme priti nobeno mazivo!
Če boste preveč namazali verigo, pa bo tako na kolesu kot na vaših čevljih med kolesarjenjem pristalo tudi kaj maziva. Zavedajte se, da mora biti veriga le toliko namazana, da se gibljivi spoji na verigi premikajo brez upora in da med verigo in verižniki ne prihaja do upora, kot bi bilo to v primeru, če verige ne bi nikoli mazali. S tem se podaljšuje tudi življenska doba verige, ki pa prav tako odvisna od načina pedaliranja med kolesarjenjem in načine razbremenitve pritiska na gonilke med kolesarjenjem v času prestavljanja. Število obratov med kolesarjenjem naj bo minimalno 60 obratov na minuto.
4. Izbira maziv za mazanje verige in menjalnikov:
Tudi pri nakupih sprejev za verige bodite zelo pazljivi:
- Z določenim mazivom (ki ni enak mazivu za verige!) nasprejajte naslednje dele: sprednji in zadnji menjalnik, sprednjo in zadnjo zavoro (ne po zavornih gumicah), del kjer se stikata nosilec sedeža in okvir, del kjer nosilec sedeža (fajfa) preide v krmilni ležaj (pri kolesih srednjega in visokega razreda to ni potrebno), del kjer se stikata plašč(bovden) od žice in okvir. Če imate pedala na blokeje in pa še celotni pedal (predvsem pri gibljivih delih), ki ga potem obrišete s suho krpo.
- Ko postopek končate, zavrtite verigo po vseh možnih verižnikih tako spredaj kot zadaj. Nikoli ne mažite doma pest (pri do 7000 letnih km je dovolj, če se namažejo enkrat na leto) ali katerihkoli drugih delov, ki jih nismo opisali. To vam naredimo v servisu.
- Na sprednjih verižnikih na najmanjšem verižniku in na zadnjih verižnikih pri vseh cestnih kolesih na najmanjšem verižniku in v večini primerov pri ostalih kolesih zadaj na najmanjšem verižniku (pozanimajte se glede tega pri svojem serviserju koles, saj je položaj verige odvisen od zadnjega menjalnika na kolesu)