Nasveti za servisiranje kolesa

Priporočamo vam, da kolo po vsaki sezoni peljete na vzdrževalni servis. Na tem servisu se kolo v delavnici razstavi, temeljito očisti, namažejo se vsi njegovi deli. Po potrebi se izravna zadnji del okvirja, pa tudi nosilec za zadnji menjalnik (uhico). To je pogoj, da kolo brezhibno deluje. Nato se kolo se v celoti nastavi (menjalniki, zavore, luči), centrirajo se kolesa,…Takšno kolo je pripravljeno za varno kolesarjenje v novi sezoni. Na vsakem kolesu so tudi tako imenovani potrošni deli. Sem spadajo veriga, verižniki (zobniki), plašči, zavorne gumice, svetlobna telesa

Za plašče, luči, gumice ni težko oceniti, kdaj jih je na kolesu potrebno zamenjati. Pri iztrošenosti verigi pa je doma nemogoče oceniti, kdaj jo je potrebno zamenjati.

Pregled zobčenikov pri servisiranju kolesaVerigo je potrebno zamenjati med 2000 in 7000 prevoženih kilometrov. Če vozite kolo z manjšo močjo oziroma večjo frekvenco, boste uporabljali verigo več kilometrov, v nasprotnem primeru pa jo boste uničili prej.

Če uporabljate števec lahko sami spremljate prevožene kilometre. Pri 10 rednih zadnjih verižnikih se oglasite na merjenje verige pri 2000km. Pri 9 rednih zadnjih zobnikih pa po 3000km. Pri cenejših kolesih pa še pred 1500km. V primeru, da števca ne uporabljate, se po določenih km oglasite v našem servisu koles, kjer bomo verigi brezplačno izmerili iztrošenost in vam svetovali, po koliko dodatnih kilometrov vožnje je potrebno verigo zamenjati oziroma, če jo je potrebno menjati takoj. Veriga je namreč tisti potrošni del, ki vam lahko naredi tudi večjo škodo na kolesu. Obstaja več vrst proizvajalcev verig, zagotovo pa velja, da je najboljše uporabljati enakega proizvajalca kot so zadnji verižniki. Pri kolesih z opremo Sram, je prav tako bolje uporabljati verigo od Sram proizvajalca.

Pregled verige in menjalnika

Če verige ne menjate pravočasno, se sicer s kolesom lahko vozite, toda iztrošena veriga bo pričela uničevati najprej zadnje zobnike, nato še sprednje, ko bo že zelo uničena se vam bo tudi stragala. Pri zelo uničeni verigi vam bo kolo začelo ob pritisku na gonilko (pedala) preskakovati v prazno. V obeh primerih je potrebno zamenjati tako verigo kot zadnje verižnike (lahko pa tudi kompletne sprednje verižnike z gonilkami, odvisno od modela).  

Ob zamenjavi teh delov so stroški (odvisno od opreme kolesa) lahko zelo veliki.

Prav tako bodite pozorni na pravilno stisnjen zrak v zračnicah (plaščih). V nasprotnem primeru vam vsak udarec kolesa med vožnjo povzroča škodo na obročih, naperah-špicah, pa tudi plašči se hitreje obrabijo!

Pregled prvega verižnikaOdsvetujemo vam servisiranje kolesa doma, saj je brez orodja za kolesa to zelo težko. Napačno delo lahko naredi večjo škodo, še posebej pri kolesih srednjega in višjega cenovnega razreda.

Kolo vedno takoj pripeljite v servis koles, ko opazite na kolesu okvaro in ne čakajte dokler kolo ni več vozno (stroške boste bistveno zmanjšali). Ko ne kolesarite pustite kolo spredaj na najmanjšem verižniku, zadaj pa v večini primerov prav tako na najmanjšem verižniku (povprašajte svojega serviserja koles). Tako puščeno kolo ima razbremenjene žice in ročke, prav tako pa tudi vzmeti na obeh menjalnikih.

Ko ne kolesarite pustite verigo na naslednjih verižnikih:

Na sprednjih verižnikih na najmanjšem verižniku in na zadnjih verižnikih v večini primerov na najmanjšem verižniku (pozanimajte se glede tega pri svojem serviserju koles, saj je odvisen od opreme na kolesu)

EKSTRA d.o.o.
TRGOVINA EUROBIKE 

E: eurobike@eurobike.si
T: +386 (0)2 745 01 33
    +386 (0)2 745 03 34

Facebook

Preberite več...

Eurobike Trgovina
 

 
 
© 2005 - 2019 Ekstra d.o.o. Vse pravice pridržane. E: eurobike@eurobike.si T: +386 2 745 01 33  in +386 2 745 03 34. Cene vsebujejo DDV. Podjetje je zavezanec za plačilo DDV.  Avtorji.