Nasveti za menjavo zračnice in plašča z video posnetkom

Menjava pnevmatike ob defektu

Če se vam je predrla zračnica med vožnjo ohranite mirnost, saj so tudi defekti del kolesarjenja. Če želite pri kolesarjenju v primeru predrtja zračnice, zračnico sami zamenjati, morate imeti v torbici na kolesu s sabo rezervno zračnico, vsaj 2 PVC snemalca plaščev, tlačilko in pri kolesih s fiksnim vpetjem obročnikov, orodje za odvitje matic ali imbus vijakov.

Ko ugotovite da imate predrto zračnico se ustavite. Vzamite si iz torbice zgoraj omenjene dele. Odpnite zavorne čeljusti na kolesu (razen če imate disc zavore), na katerem se vam je predrla zračnica. Če imate defekt na zadnjem obročniku, najprej prestavite verigo v položaj, da bo le ta na obeh najmanjših verižnikih (tako na zadnjem verižniku kot spredaj na gonilki).

Držite celotno kolo pokonci in odpnite vpenjalec na pesti, na katerem imate defekt (razen če imate disc zavore). S tem se kolo razmaja in pade zadaj iz okvirja pri zadnjem defektu ali iz sprednje vilice pri sprednjem defektu. Če se to ne zgodi malo udarite po kolesu, da pade ven. Odložite posebej obročnik in ostalo kolo na rob ceste.

Prvi snemalec plašča potisnite med plašč in obroč. Drugi snemalec plašča prav tako potisnite med plašč in obroč vendar malo zraven prvega. Nato prvi snemalec obrnite navzven in nato še drugi snemalec plašča obrnite navzven.

V tem primeru plašč odrinete od obroča. Potegnite drugi snemalec naprej po obroču s čimer snamete celotno eno stran plašča (druga stran plašča naj ostane na obroču). S prsti preverite celotni notranji del plašča, če je kje ostal kakšen del-tujek, ki vam je predrl zračnico. Če ste ga našli ga odstranite. Preverite plašč še enkrat, saj se lahko zgodi da vam je zračnico predrlo več tujkov (trni, steklo,...).

Nato dobro preglejte plašč še iz zunanje strani in morebitne tujke odstranite. Novo zračnico odvijte in jo dajte med plašč in obroč najprej pri ventilu. Nato jo malo natlačite (zelo je pomembno, da zračnico natlačite samo toliko, da se iz praznega stanja napolni v okrogli del-če ne jo raje malo spustite), saj s tem preprečite, da bi vam pri montaži zračnico "prijelo" k robu obroča. Nato zračnico potisnite v celoti pod plašč.

Če imate toliko moči v rokah, izvedite celotno montažo plašča z rokami brez PVC snemalcev plaščev! Pri ventilčku potisnite plašč nazaj na obroč in to storite do polovice kolesa (sedaj imate plašč zmontiran do polovice kolesa). Nato potisnite ventil noter proti obroču in nazaj ven ter preverite, da ni zračnice med plaščem in obročem pri delu, kjer je ventil. Potem potisnite plašč s prsti še malo (ne v celoti, ampak večji del) naprej po obroču-kolesu (ker je zračnica malo natlačena vam ne bi smela priti med obroč in plašč). Montažo plašča delajte s takšnim prijemom, kot kaže spodnja slika.

snemalec plaa2Da vam bo lažje sedaj snemite del plašča nazaj in potisnite plašč s prsti na obroč nazaj na drugi strani kolesa, kjer še ni bil. Sedaj plašč v celoti s prsti potisnite na obroč. Če ne gre še malo spustite zračnico). S takšnim postopkom preprečite, da bi vam prišla zračnica med obroč in plašč. Natlačite zračnico in preverite, če se je plašč enakomerno porazdelil na obroč (v tem primeru če kolo zavrtite ostaja enakomerno na obroču). Zmontirajte kolo nazaj in zapnite čeljust. Preverite če imate kolo v redu vpeto in ali imate kolo vpeto v sredino, glede na okvir ali vilico. Pazite, ker zavorne obloge ne zavirajo obroča, če le tega zavrtite. Pospravite vse v torbico in preglejte, če ste kje pustili kakšne dele na cestišču. Ker smo kolesarji ljubitelji narave pospravite v torbico tudi odvečne dele, kot je predrta zračnica in je nikoli ne puščajte v naravi!

Nasvet za menjavo plašča:

Veliko plaščev ima smer vrtenja. Zato obrnite plašč tako, kot kaže na plašču puščica smer vožnje. Na večini plaščev je tudi napis od proizvajalca. Napis zmontirajte na delu, kjer se nahaja ventil od zračnice. To naredite zato, da v primeru defekta na zračnici, ocenite koliko je predrti del na zračnici oddaljen od ventila. To razdaljo prenestite na plašč od napisa (najboljše v obe smeri).

Tam še posebej natančno preglejte in s prsti z notranje strani otipajte plašč. Če je tujek zelo majhen, ga je včasih težje opaziti. V takšnem primeru vam bo iskanje lažje. Tudi če najdete tujek preverite ostali del plašča, saj vam je lahko zračnico predrlo več tujkov hkrati. Če tujka ne boste odstranili, boste spet imeli defekt na zračnici, če ne prej, takrat ko boste novo zračnico natlačili ali se bosze s kolesom začeli peljati. Preverite tudi zaščitni trak med obročem in zračnico, da je pravilno nameščen. Veliko je defektov zaradi dotrajanih ali slabih zaščitnih trakov.

Če imate defekt večkrat in niste našli tujka, preventivno zamenjajte tudi zaščitni trak. To nujno naredite takrat, če ste slabše kvalitete plaščev zamenjali s kvalitetnejšimi, ki se tlačijo več kot najcenejši.

EKSTRA d.o.o.
TRGOVINA EUROBIKE 

E: eurobike@eurobike.si
T: +386 (0)2 745 01 33
    +386 (0)2 745 03 34

Facebook

Preberite več...

Eurobike Trgovina
 

 
 
© 2005 - 2019 Ekstra d.o.o. Vse pravice pridržane. E: eurobike@eurobike.si T: +386 2 745 01 33  in +386 2 745 03 34. Cene vsebujejo DDV. Podjetje je zavezanec za plačilo DDV.  Avtorji.